Børns leg og den legende tilgang

49846 Børns leg og den legende tilgang, 5 dage

Sted
Dato
Varighed
Antal ledige pladser
Pris
Børns leg og den legende tilgang
StedSOSU H København B23, Blågårdsgade 23, 2200 København N
Periode 29/10-4/11 2025
Varighed 5 Dage
Antal ledige pladser 15 ledige pladser
Pris Faglærte og ufaglærte 0,- Ledige og dig med videregående uddannelse 3.604,-
Børns leg og den legende tilgang
StedSOSU H Herlev, Hørkær 22, 2730 Herlev
Periode 11/3 + 12/3-13/3 + 25/3-26/3 + 27/3 2026
Varighed 5.0 Dage
Antal ledige pladser 26 ledige pladser
Pris Faglærte og ufaglærte 0,- Ledige og dig med videregående uddannelse 3.604,-

Mere om uddannelsen

På uddannelsen opnår du kompetencer til at understøtte børns trivsel, læring, udvikling og dannelse med afsæt i barnesynet og forståelsen af legens værdi.

Du opnår kompetencer til at inddrage børneperspektivet og skabe, tilbyde og evaluere læringsmiljøer, der rummer både selvorganiseret, vokseninitieret, rutinepræget og spontant opstået leg.

Derudover opnår du kompetencer til at skabe lege- og læringsmiljøer, der styrker børns fantasi, virkelyst, sprog, nysgerrighed, selvværd og identitet.

Endelig opnår du kompetencer til at møde børn med en legende og nysgerrig tilgang, indtage forskellige roller i legen og sikre alle børn deltagelsesmuligheder og positive oplevelser.

 

Uddannelsens mål

I det pædagogiske arbejde med børn, den styrkede pædagogiske læreplan, de brede læringsmål og det pædagogiske grundlag, kan deltageren:

  • Understøtte alle børns trivsel, læring, udvikling og dannelse med afsæt i barnesynet og en forståelse for, at legen har en værdi i sig selv.

  • Inddrage børneperspektivet og skabe, tilbyde og evaluere på læringsmiljøer, der understøtter alle børns selvorganiserede leg, de vokseninitierede lege, i rutinesituationer og i de spontant opståede lege.

  • Skabe lege- og læringsmiljøer der understøtter børns udvikling, fantasi, virkelyst, sprog, nysgerrighed, selvværd og identitet.

  • Møde barnet med en legende og nysgerrig tilgang, der understøtter børneperspektivet og fremmer børns sociale kompetencer og personlige læring.

  • Indtage forskellige roller i forhold til børns leg, for at støtte, guide, rammesætte og give alle børn deltagelsesmulighed og positive oplevelser i og med leg.

 

Målgruppe

Pædagogisk personale i dagtilbud, der arbejder med aldersgruppen 0-5 år. Fx pædagogmedhjælpere, pædagogiske assistenter og dagplejere. Samt eventuelt øvrige faggrupper, der arbejder med børn, fx familieplejere.