Simulation som pædagogisk metode

22556 Simulation som pædagogisk metode, 5 dage

Mere om uddannelsen

Uddannelsen klæder dig på til at bruge simulation som et aktivt læringsrum – det tredje læringsrum – i vejledningen af elever.

Der arbejdes med, hvordan du kan skabe trygge og motiverende simulationsforløb, der tager højde for den enkeltes læringsforudsætninger, og du arbejder med spørgeteknik, debriefing og refleksion som redskaber til faglig udvikling.

Med simulation som metode bliver du i stand til at understøtte erhvervsfaglig læring, udvikle storyboards ud fra praksisnære situationer og bidrage til et stærkere læringsmiljø på arbejdspladsen.

Uddannelsens mål

Deltageren kan:

  • anvende simulation som pædagogisk læring - det 3. læringsrum - til at rammesætte og facilitere elevens og/eller kollegaens refleksion og læring.

  • identificere elevens og/eller kollegaens læringsforudsætninger og skabe et trygt læringsmiljø med henblik på differentiering og motivation for læring i simulationsforløb.

  • ved brug af målrettet spørge- og lytteteknik igangsætte og understøtte lærings- og refleksionsprocesser.

  • anvende debriefing i simulation som pædagogisk metode til facilitering af elevens og/eller kollegaens læring og refleksion.

  • med afsæt i rollen som facilitator i simulation som pædagogisk metode reflektere over, vurdere og formidle eget fagprofessionelle arbejde.

  • identificere praksisnære situationer og udarbejde storyboards, der understøtter elevens og/eller kollegaens udvikling af erhvervsfaglige kompetencer.

  • bidrage til udvikling af arbejdspladsens læringsmiljø ved brug af simulation som pædagogisk metode - det 3. læringsrum.
Sted
Dato
Varighed
Pris
Simulation som pædagogisk metode
StedSOSU H Hillerød, Milnersvej 40, 3400 Hillerød
Periode 25/8-29/8 2025
Varighed 5 Dage
Pris Faglærte og ufaglærte 0,- Ledige og dig med videregående uddannelse 3.604,-

Målgruppe

Pædagogiske assistenter, social-og sundhedshjælpere og social- og sundhedsassistenter. 

Det anbefales at man som deltager har erfaring inden for jobområdet og har uddannelsesmæssige forudsætninger svarende til den erhvervsuddannelse, man uddanner eleverne til.

Ligeledes anbefales det at man har gennemført et basismodul som oplæringsvejleder eller besidder tilsvarende kvalifikationer