Social- og sundheds­assistenten som teamleder

16392-3 Social- og sundhedsassistenten som teamleder, 5 dage

Sted
Dato
Varighed
Antal ledige pladser
Pris
Social- og sundhedsassistenten som teamleder
StedSOSU H Herlev, Hørkær 22, 2730 Herlev
Periode 12/11-14/11 + 24/11-25/11 2025
Varighed 5 Dage
Antal ledige pladser 10 ledige pladser
Pris Deltagere i job 0,- Ledige 3.604,-
Social- og sundhedsassistenten som teamleder
StedSOSU H Hillerød, Milnersvej 40, 3400 Hillerød
Periode 12/11-14/11 + 24/11-25/11 2025
Varighed 5 Dage
Antal ledige pladser 25 ledige pladser
Pris Deltagere i job 0,- Ledige 3.604,-
Social- og sundhedsassistenten som teamleder
StedSOSU H Hillerød, Milnersvej 40, 3400 Hillerød
Periode 11/11-13/11 + 19/11-20/11 2026
Varighed 5 Dage
Antal ledige pladser 26 ledige pladser
Pris Deltagere i job 0,- Ledige 3.604,-
Social- og sundhedsassistenten som teamleder
StedSOSU H Herlev, Hørkær 22, 2730 Herlev
Periode 11/11-13/11 + 19/11-20/11 2026
Varighed 5 Dage
Antal ledige pladser 25 ledige pladser
Pris Deltagere i job 0,- Ledige 3.604,-

Mere om uddannelsen

Bliv skarp på rollen som teamleder og få et grundigt kendskab til ledelse og organisationskultur

Uddannelsen giver dig redskaber til at forstå og påvirke organisationskulturen i dit team.
Du lærer at styrke samarbejdet gennem tydelig kommunikation, motivation og konflikthåndtering.
Du får indsigt i forskellige ledelsesstile og hvordan du bruger dem i praksis.
Du bliver i stand til at prioritere, planlægge og fordele opgaver ud fra teamets ressourcer og kompetencer.
Med et solidt kendskab til ledelse, mødefacilitering og arbejdsmiljø kan du skabe retning og trivsel i hverdagen.

 

Uddannelsens mål

  • Eleven kan anvende viden om grundlæggende organisationspsykologi, herunder teori og metoder indenfor kommunikation, motivation og konflikthåndtering til at understøtte teamsamarbejdet og arbejdspladsens værdier.

  • Eleven kan anvende viden om egen ledelsesstil og ledelsesværktøjer, herunder kommunikation, motivation og konfliktløsning til at tilrettelægge og understøtte teamsamarbejdet.

  • Eleven kan anvende viden om ledelsesteorier, herunder faglig ledelse, forandringsledelse, situationsbestemt ledelse og selvledelse, til at prioritere, tilrettelægge og fordele daglige arbejdsopgaver og uddelegering af opgaver under hensyntagen til de enkelte medarbejderes kompetencer og faglige udvikling.

  • Eleven kan anvende viden om grundlæggende ledelsesteorier til at prioritere, tilrettelægge og koordinere arbejdsopgaver indenfor velfærdsområdet med udgangspunkt i ledelsesansvaret for teamets ressourcer, kompetencer og målgruppens behov.

  • Eleven kan anvende viden om grundlæggende organisationsteori til at reflektere over ledelsesmæssige prioriteringer og principper i relation til vagtplanlægning, i samarbejde med øvrige ledere. Eleven kan anvende viden om grundlæggende organisationsteori til at reflektere over arbejdspladsens organisering og de ledelsesmæssige prioriteringer i relation til egen rolle og funktion som fx ansvarshavende i vagter og vagtplanlægger.

  • Eleven kan anvende viden om mødefacilitering til at planlægge, gennemføre og evaluere møder selvstændigt eller i samarbejde med andre faggrupper.

  • Eleven kan anvende viden om mødelederfunktionen til at planlægge, gennemføre og evaluere møder selvstændigt eller i samarbejde med andre.

  • Eleven kan anvende viden om overenskomstsystemet, herunder løn- og personaleforhold til at samarbejde med arbejdspladsens tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter om at sikre de enkelte medarbejderes arbejdsmiljø.

  • Eleven kan anvende viden om overenskomstsystemet, herunder løn- og personaleforhold til at samarbejde med arbejdspladsens tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter om at sikre medarbejdernes arbejdsmiljø.

 

Målgruppe

Social- og sundhedsassistenter der er eller ønsker at være teamleder.