Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner
Hvad lærer du?
Lær om trivselsdimensioner, objektive observationer og analysemetoder i udarbejdelse af trivselsvurdering og handleplaner til børn (0-6 år).
Med forståelse for overordnede målsætninger, kan du medvirke til tidlig opsporing og indsats for børn i udsatte positioner.
Herunder vil du kunne:
Reagere på bekymring, på baggrund af viden om de fire trivselsdimensioner
Observere ud fra strukturerede, anerkendte og professionelle observationsredskaber
Medvirke ved udarbejdelse af en objektiv individuel trivselsvurdering
Anvende handleguides og værktøjer i udarbejdelse af en handleplan for en tidlig indsats
Indgå i en væsentlig, respektfuld dialog med forældrene om barnets trivsel og behov
Beskrive og begrunde situationer som grundlag for analyse, refleksion og nye handlemuligheder i et helhedsorienteret samspil med forældre, barnet og tværfaglige samarbejdspartnere
Reflektere over egen rolle i relationerne til forældre og det tværfaglige samarbejde.
Målgruppe
Pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere og dagplejere.
Arbejdsmarkedsuddannelse
48668 Tidlig opsporing - børn i udsatte positioner. 2 dage