Udvikling af det tværfaglige faste team
Mere om uddannelsen
Efter uddannelsen kan du udvikle det tværfaglige teamsamarbejde om helhedspleje ved at planlægge, afvikle og justere arbejdsgange og møder.
Du kan skabe en samarbejdskultur med fælles refleksioner og borgernær visitation, så helhedsplejen tilpasses borgerens ønsker, behov og livssituation i tæt dialog med pårørende.
Uddannelsens mål
- Efter endt uddannelse kan du anvende værktøjer og metoder til at implementere, evaluere og justere arbejdsgange og samarbejdsformer for at udvikle det tværfaglige teamsamarbejde om helhedspleje.
- Du har kompetencer til at styrke samarbejdskulturen gennem planlægning og afvikling af tværfaglige møder, fælles faglige refleksioner og borgernær visitation.
- Du kan, med afsæt i teamets tværfaglige kompetencer og refleksioner, vurdere, evaluere og justere helhedsplejen, så den tager udgangspunkt i borgerens ønsker, behov og livssituation, med inddragelse af pårørende.
- Efter endt uddannelse kan du med udgangspunkt i borgerens ønsker, behov, livssituation og inddragelse af pårørende, anvende værktøjer og metoder til at implementere, evaluere og justere helhedsplejen.
- Du får kompetencer til at styrke og udvikle samarbejdskulturen gen-nem planlægning og afvikling af tværfaglige møder, fælles faglige refleksioner og borgernær visitation.
Målgruppe
Medarbejdergrupper på ældreområdet herunder social- og sundhedsmedarbejdere, social- og sundhedshjælper, social- og sundhedsassistent, sygeplejersker, ergo- og fysioterapeuter, pædagoger, pædagogiske assistenter.
Eller andre relevante faggrupper og ledere tilknyttet området, så man derved kan tilegne sig fælles kompetencer og opbygge fælles forståelser i forhold til det at arbejde i tværfaglige faste teams.
Det er også muligt at deltage for enkelte medarbejdere.
Det anbefales at have erfaringer med at arbejde i tværfaglige faste teams.
Denne uddannelse er overbygningen til den introducerende AMU-uddannelse Samarbejde i det tværfaglige faste team
Arbejdsmarkedsuddannelsen
22632 Udvikling af det tværfaglige faste team