“At blive på sporet”
Nye perspektiver og bæredygtige løsninger på uddannelsesfrafald for unge voksne. Vi opnår indsigt i de beslutningsprocesser, der fører til frafald blandt unge voksne. At blive på sporet er et samarbejdsprojekt med DPU og løber fra 2017 – 2019
Bedømmelseskriterier og –kultur i samarbejde med Undervisningsministeriet og Rambøll
SOSU H har både været laboratorieskole og afprøvningsskole
Fokus er på udvikling af en tydelig struktur til feedback baseret på tegn på læring
FUEL-projektet i Frederikssund i samarbejde med TEC, ESNord og KNord
FUEL er en række indsatser, der udvikles og afprøves med udgangspunkt i det ny-etablerede Campus Frederikssund
SOSU H’s fokus er blandt andet på udvikling af forløb til elever med særlige talenter
Hands and Brains i samarbejde med de øvrige aktører i Copenhagen Skills
I dette projekt udvikler vi et særligt forløb til elever i 9. klasse
Kompetenceudvikling ”Den Faciliterende Underviser” i samarbejde med UC Lillebælt og Go´ Proces
Vi har udviklet et helt særligt forløb på 10 ECTS point som pædagogisk løft af undervisernes kompetencer til at navigere i SOSU H’s læringsmiljø
Kulturforandring via Strategisk Kompetenceudvikling (KUSK) i samarbejde med Metropol
KUSK er et projekt og et initiativ som, gennem erfaringer, kan bruges til at lære af i forbindelse udvikling, implementering og forankring af strategiske indsatser
Projektet er udviklet på initiativ af Danske Erhvervsskoler, Danske SOSU-skoler, Uddannelsesforbundet, Handelsskolernes Lærerforening og Danmarks Lærerforening (SOSU)
SOSU H’s fokus har dels været arbejdet med etablering af Kompetencerådet på skolen, samt implementering af entreprenørskab i læringsaktiviteterne (på baggrund af undervisernes kompetenceudvikling)
Quali4all – internationalt udviklingsprojekt med fokus på pædagogisk udvikling
Projektet arbejder med fem forskellige pædagogiske metoder, der testes, evalueres og kvalitetsforbedres
Det involverer elever, undervisere og ansatte på fem erhvervsskoler i Danmark, Holland, Portugal og Tyrkiet
Emnerne er elevers motivation i mødet med undervisning og undervisere, fælles forberedelse, evaluering af elevens egen indsats (selvevaluering), underviserne og undervisning samt omsætning af indsamlede kvalitetsdata til bedre undervisning.