IT
IT-vejledninger til bl.a. password, print og studiekort, samt info om din lokale it-support
Få hjælp til IT
Kontakt din underviser, hvis der er problemer og du fx opdager:
- at skolens it-udstyr ikke fungerer, fx computer, skærm, print eller programmer
- manglende internetadgang, fejl ved logon osv.
- glemte passwords eller blokerede konti
IT-support varetages af ITCN – og du kan:
- Henvende dig til en ITCN-medarbejder på adressen
- Sende en mail til elevsupport@itcn.dk
- På itcn.dk kan du finde vejledninger – se også herunder
Du skal følge skolens it-politik, du kan læse den her
Hvad vil du vide mere om?
Adresse | Mandag | Tirsdag | Onsdag | Torsdag | Fredag |
Brøndby | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.00 |
Gladsaxe | - | 8.00 – 15.30 | - | - | 8.00 – 15.00 |
Helsingør | - | - | - | - | - |
Herlev | 8.00 – 15.30 | - | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | - |
Hillerød Milnersvej | 8.00 - 11.00 | 8.00 - 11.00 | 8.00 - 11.00 | 8.00 - 11.00 | 8.00 - 11.00 |
Hillerød Munkeeng. | 11.30 - 15.00 | 11.30 - 15.00 | 11.30 - 15.00 | 11.30 - 15.00 | 11.30 - 14.30 |
Kbh. Sklb.gade | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.30 | 8.00 – 15.00 |
Kbh. Blågård. |
8.00 – 15.00 | 8.00 – 15.00 | 8.00 – 15.00 | 8.00 – 15.00 | 8.00 – 15.00 |
Skolen stiller et antal bærbare PC´ere til rådighed for de elever, der ikke har deres egen PC med i skole. Se hvordan i reception eller it-support på adresserne.
Relevante links og vejledninger til skolens it-platforme
Nulstilling af password SOSU H login
Office 365 / vejledning til installation
Vejledning to-faktor godkendelse, når du skal på Office
Studie+ / se skema, sygemelde dig, se karakterer, se fraværsstatistik / vejledning Studie+ + opdatér telefonnummer og kontaktoplysninger
I undervisningen
ITSLearning / til undervisning / videovejledning
MicrosoftTeams / til online undervisning / hent programmet via linket / brug skolelogin til at logge på.
Computer: Vi opfordrer til, at du benytter egen computer. Vi anbefaler Windows computere til brug på skolens netværk, dog understøttes Apple maskiner og Chromebooks med begrænset support.
Netværk
Sådan logger du på WI FI med android
Tilslutning til skolens netværk
Digitalt studiekort
Studiekort - My education app - vejledning
Har du spørgsmål, der ikke løses af ovenstående, så kontakt din lokale it-support eller skriv til elevsupport@itcn.dk
Beskriv dit problem eller send evt. dit telefonnummer, og bed elevsupport kontakte dig.
Du har sikkert hørt om chatbots. På SOSU H bruger vi Copilot. Når du bruger Copilot på SOSU H, skal du logge ind med dit Office-login. Du kan også bruge www.SkoleGPT.dk eller www.Skrivsikkert.dk uden login.
Når du bruger AI, er det vigtigt at du er opmærksom og tænker dig godt om.
Brug AI med omtanke
1. Vær kritisk: Chatbots kan lave fejl. Læs og forstå altid det, du får fra en chatbot, før du bruger det. Husk også at AI kan være fordomsfuld eller biased.
2. Lær selv: Brug chatbotten som en hjælp, ikke som en genvej. Det er dig, der skal lære.
3. Få nye ideer: AI kan hjælpe med at generere forslag, skrive tekster, rette fejl og lave resuméer.
4. Angiv AI: Hvis du bruger tekst i din opgaver skrevet af AI, skal du angive AI som din kilde. Du bør aldrig aflevere opgaver skrevet alene af AI.
5. Del ikke personlige eller fortrolige oplysninger: Personoplysninger som navn og adresse, og fortrolige oplysninger som CPR-nummer, må ikke deles med AI.
Hvis du er i tvivl om noget, du har fået fra en chatbot, så spørg dine undervisere eller faktatjek med troværdige kilder som sundhed.dk.