Vi kan hjælpe dig videre

IT

IT-vejledninger til bl.a. password, print og studiekort, samt info om din lokale it-support

Få hjælp til IT

Kontakt din underviser, hvis der er problemer og du fx opdager:

  • at skolens it-udstyr ikke fungerer, fx computer, skærm, print eller programmer
  • manglende internetadgang, fejl ved logon osv.
  • glemte passwords eller blokerede konti

IT-support varetages af ITCN – og du kan:

  • Henvende dig til en ITCN-medarbejder på adressen
  • Sende en mail til elevsupport@itcn.dk 
  • itcn.dk kan du finde vejledninger – se også herunder

Du skal følge skolens it-politik, du kan læse den her

Hvad vil du vide mere om?

Åbningstider i IT-supporten
Adresse Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag
           
Brøndby 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 8.00 – 15.00
           
Gladsaxe - 8.00 – 15.30 - - 8.00 – 15.00
           
Helsingør - - - - -
           
Herlev 8.00 – 15.30 - 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 -
           
Hillerød Milnersvej 8.00 - 11.00 8.00 - 11.00 8.00 - 11.00 8.00 - 11.00 8.00 - 11.00
           
Hillerød Munkeeng. 11.30 - 15.00 11.30 - 15.00 11.30 - 15.00 11.30 - 15.00 11.30 - 14.30
           
Kbh. Sklb.gade 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 8.00 – 15.30 8.00 – 15.00
           
Kbh.
Blågård.
8.00 – 15.00 8.00 – 15.00 8.00 – 15.00 8.00 – 15.00 8.00 – 15.00
Lån PC

Skolen stiller et antal bærbare PC´ere til rådighed for de elever, der ikke har deres egen PC med i skole. Se hvordan i reception eller it-support på adresserne.

Vejledninger og links

Relevante links og vejledninger til skolens it-platforme

Nulstilling af password SOSU H login

Office 365 / vejledning til installation

Vejledning to-faktor godkendelse, når du skal på Office

Studie+ / se skema, sygemelde dig, se karakterer, se fraværsstatistik / vejledning Studie+  + opdatér telefonnummer og kontaktoplysninger

 

I undervisningen

ITSLearning / til undervisning / videovejledning

MicrosoftTeams / til online undervisning / hent programmet via linket / brug skolelogin til at logge på.

Computer: Vi opfordrer til, at du benytter egen computer. Vi anbefaler Windows computere til brug på skolens netværk, dog understøttes Apple maskiner og Chromebooks med begrænset support.

 

Netværk 

Sådan logger du på WI FI med android

Tilslutning til skolens netværk

 

Print

Print på SOSU H via web print

Guide til ny printerbrik

 

Digitalt studiekort

Studiekort - My education app - vejledning

 

Har du spørgsmål, der ikke løses af ovenstående, så kontakt din lokale it-support eller skriv til elevsupport@itcn.dk


Beskriv dit problem eller send evt. dit telefonnummer, og bed elevsupport kontakte dig.

 

 

AI - anbefalinger til elever

Hent som PDF

Du har sikkert hørt om chatbots. På SOSU H bruger vi Copilot. Når du bruger Copilot på SOSU H, skal du logge ind med dit Office-login. Du kan også bruge www.SkoleGPT.dk eller www.Skrivsikkert.dk uden login.

Når du bruger AI, er det vigtigt at du er opmærksom og tænker dig godt om.

Brug AI med omtanke

1. Vær kritisk: Chatbots kan lave fejl. Læs og forstå altid det, du får fra en chatbot, før du bruger det. Husk også at AI kan være fordomsfuld eller biased.

2. Lær selv: Brug chatbotten som en hjælp, ikke som en genvej. Det er dig, der skal lære.

3. Få nye ideer: AI kan hjælpe med at generere forslag, skrive tekster, rette fejl og lave resuméer.

4. Angiv AI: Hvis du bruger tekst i din opgaver skrevet af AI, skal du angive AI som din kilde. Du bør aldrig aflevere opgaver skrevet alene af AI.

5. Del ikke personlige eller fortrolige oplysninger: Personoplysninger som navn og adresse, og fortrolige oplysninger som CPR-nummer, må ikke deles med AI.

Hvis du er i tvivl om noget, du har fået fra en chatbot, så spørg dine undervisere eller faktatjek med troværdige kilder som sundhed.dk.